Strona 1 z 3

to dokąd teraz?

: 2018-09-04, 22:50
autor: tatianalarina
Wchodzę na forum, a tu żałobny czarny pasek... gdzie my się podziejemy?

: 2018-09-05, 09:00
autor: yenny
Tatiana, nie mam pojęcia. jestem w stanie załatwić zarchiwizowanie forum, ale nie przeniosę go na płatne.
Ma ktoś info o dobrym i bezpłatnym forum?
podpytam dziś znajomych na domeczek.pl, ale boję się, że to znów na krótką metę... ;(

: 2018-09-05, 09:20
autor: holloko
Yenny - jeżeli dobrze rozumiem to 1 października dostaniesz dostęp do bazy danych. Pytanie tylko, gdzie to później wgrać, bo darmowe fora zazwyczaj są dość ograniczone pod tym względem.

Bezpłatne i chyba ok jest fora.pl, ale tam to raczej tylko założenie od zera... Jak złapię chwilkę później to rozpatrzę jakie są opcje.

Damy radę :)

: 2018-09-05, 11:01
autor: kasik8222
Właśnie wróciłam z urlopu i takie info. Na szczęście mamy trochę czasu na działanie. Ja się niestety nie znam za bardzo, ale coś poradzimy.

: 2018-09-05, 15:52
autor: tatianalarina
gazeta.pl, ale też tam chyba trzeba będzie zaczynać od zera.

: 2018-09-05, 18:13
autor: kasik8222
Forum gazety jest raczej mało przejrzyste. Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł? Mam nadzieję, że wystarczy nam czasu na jakiś dobry pomysł. Jeżeli są forumowicze zaglądający tu tylko zimą to dobrze by było powysyłać do nich info.

: 2018-09-07, 11:48
autor: holloko
Ogólnie - w sprawach okołokomputerowych grzebię na codzień, więc mogę się zająć wszelaką magią technologiczną :P

Wydaje mi się, że warto by rozważyć przejście na swoje - tzn. własny hosting i postawienie własnego forum. W ten sposób będzie można kontynuować z archiwum, bazą użytkowników itd. przeniesionych stąd, moglibyśmy sobie urządzić co chcemy i jak chcemy, no i najważniejsze - nikt nas stamtąd nie wyrzuci ;) Niestety na platformach forumowych nie da rady wciągnąć własnej archiwalnej bazy (a przynajmniej ja takiej możliwości nie znalazłam) no i zawsze jest to ryzyko, że ktoś sobie znienacka coś zamknie albo ograniczy do czegoś dostęp.

Od strony technicznej mogę to ogarnąć. Fakt, że czasu jest mało więc nie mogę obiecać, że już w październiku będzie wszystko na wysoki połysk, ale małymi kroczkami jestem w stanie to w kilka tygodni postawić. Patrząc długofalowo to by było najlepsze rozwiązanie.

W weekend podłubię trochę w dostępnych narzędziach i oszacuję, jakby to wyszło czasowo itd. :)



Co do informowania ludzi, to proponuję tak:
1. Działania na teraz-wkrótce: jest sporo ludzi, którzy czytają forum bez rejestracji/zalogowania, więc można by wrzucić info na forum, ale tak oczowaląco i na górze - albo wyciągnąć ten temat, albo napisać notkę, podbić na czerwono, albo wszystko naraz czym tylko można :) Można już teraz powysyłać maile/wiadomości prywatne z ostrzeżeniem i zapowiedzią konkretów na później.
2. Koniec września, jak już będziemy mieć konkrety, powinna pójść runda wiadomości czy tam maili (jest dostęp do maili podanych przy rejestracji?) z nowym adresem i wszelkimi innymi użytecznymi informacjami.
3. W październiku, jak już wypłyniemy na nowe nieznane wody, można pospamować inne strony czy tam komentarze, jak to bywało na początkach tego forum ;)

Jako, że biorę na siebie kwestie techniczno-podziemne, realizację powyższych punktów chętnie odstąpię innym ochotnikom :D

Warto by też ugruntować jakąś formę kontaktu, przynajmniej na ten okres przejściowy, żeby nikogo nie zgubić. Najprościej zebrać maile, ale myślałam o czymś bardziej dynamicznym :P może czat na Discordzie czy coś w tym stylu?

: 2018-09-07, 11:55
autor: kasik8222
Yenny ma chyba maile do wszystkich.

: 2018-09-07, 12:44
autor: musia
Czyli organizujemy zbiórkę na serwer czy jak tam to będzie ?

: 2018-09-07, 12:51
autor: holloko
Będę szukać jakieś sensownej darmowej (lub prawie darmowej) opcji, ale jeżeli nie znajdę - koszt to może być jakieś kilkadziesiąt zł/rok. W takim wypadku jeżeli znalazłoby się kilka lub kilkanaście osób na zrzutkę to wypadłoby dosłownie kilka złotówek na łebka.

W weekend będę szukać konkretniej i napiszę jak się sprawy mają :)

Oczywiście wszelkie pomysły, sugestie, itd. rzucać zawsze :D

: 2018-09-07, 20:08
autor: yenny
Hej. Wysłałam kilka e-maili na darmowe fora czy można przenieść to forum, ale na razie bez odzewu.
Jak pisałam, jestem ew, w stanie sfinansować archiwizację.
Jak nie dostanę w tym tygodniu odpowiedzi będzie trzeba rozważyć opcję płatnego forum - zapytam na jednym zaprzyjaźnionym ile płacą za rok, coś mi świta, że 200 zł, ale pewności nie mam. No i zapytam Przema.

Holloko, jako, że ja jestem słaba w klocki internetowe, a i z czasem kiepsko u mnie, to daję Ci uprawnienia i działaj - może ten temat na razie przenieś na górę.
Jakby co to pisz, z góry dzięki za ogarnianie kuwety :02:

: 2018-09-11, 19:08
autor: kasik8222
Czy jakaś dobra dusza podsumuje na czym stoimy na dzień dzisiejszy?

: 2018-09-11, 19:54
autor: yenny
Podsunęłam Holloko pewne darmowe fora - ona jest dobra w te klocki internertowe i ogarnia to czego ja nie ;) i w razie czego jest gdzie uciec.
Na dzień dzisiejszy jest tak - albo zostaniemy tu z opcją opłaty ok 99 zł za rok, albo pójdziemy na inne forum, z opcją wykupienia samej domeny. I z archiwum mam nadzieję, tak by znów iluśtam lat pisania szlag nie trafił.
Dogramy szczegóły i damy znać, wysyłając pw do wszystkich.

: 2018-09-12, 22:06
autor: holloko
Małe sprostowanie - tutaj zostać niestety nie możemy, gdzieś przenieść się musimy, niestety.

Ale spokojnie! Nowe forum się rodzi, jeszcze muszę rozgryźć parę kwestii technicznych - m.in. czy da się przenieść listę użytkowników czy trzeba się będzie logować od początku, i takie tam, ale idzie do przodu, szczegóły wkrótce :)

: 2018-09-13, 05:48
autor: yenny
Holloko racja, dobrze, że sprostowałaś, w sensie "zostajemy tu" chodziło mi o to, że osoby zajmujące się czo.pl złożyły propozycję przejścia na inne forum, płatne, ale pod ich kuratelą - to by nie wymagało raczej kolejnego zalogowania jako nowy użytkownik itd